Review: HTC One M9 Zilver/Goud

HTC One M9

De HTC One M9 is één van de topmodellen van HTC. De HTC One M9 heeft een 5 inch Full HD scherm en een aluminium design. Vergeleken met haar voorganger, zit de ontgrendelknop dit keer aan de zijkant van de telefoon. Dit zorgt voor nog meer gebruiksgemak.

Eerste indruk HTC One M9

Zoals vertrouwd van de One-serie van HTC, heeft de M9 Boomsound boxen onder en boven een metalen behuizing. De afwerking van de HTC One M9 ziet er strak uit. Klein minpuntje is de camera aan de achterkant, deze steekt nog steeds uit. Iets wat wellicht beter kan bij een opvolger. De smartphone is gemaakt van aluminium. De behuizing van de telefoon is sterk en stevig. De grootte van de telefoon is perfect en had niet kleiner of groter gemoeten. De telefoon ligt fijn in de hand en het gebruik is makkelijk.

Gebruik van de HTC One M9

De HTC One M9 draait op Sense 7. Dit Android systeem werkt goed. De telefoon loopt soepel en snel. Er is geen last van vertragingen en het systeem is makkelijk in gebruik. Waar HTC telefoons in het verleden nog wel eens last hadden van “lagg”, lijkt dit bij dit systeem geheel weggewerkt te zijn. Het systeem kan geheel naar eigen smaak persoonlijk worden. De Camera’s van de HTC One zijn uitstekend. HTC heeft gebruik gemaakt van een 20MP camera aan de achterzijde en een 4MP camera aan de voorzijde. Beide camera’s voldoen. Vooral met de camera aan de achterzijde kunnen schitterende foto’s en video’s gemaakt worden. De camera ondersteund een videoresolutie van 4096×2160 (Cinema 4K). Het geluid van het toestel is van goede kwaliteit. Enig nadeel van het geluid is, dat het relatief gezien niet hard kan gaan. Dat is een klein minpunt van de telefoon. Over het algemeen is te zeggen dat de telefoon bij de topmodellen van haar generatie hoort.

Wat kost de HTC One M9?

De HTC One M9 heeft een adviesprijs van €499,-. Via OutletBoulevard is het mogelijk om het toestel al aan te schaffen voor slechts €405,99. Bestel naast de telefoon ook gelijk een hoesje voor deze telefoon om hem netjes te houden.Heb je vragen of suggesties? Laat het ons weten door middel van een reactie!

Andere Artikelen